Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

+2
BrianSolex
Steen
6 posters

Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Steen fre mar 26, 2010 1:23 am

Findes der nogle der har en god viden om hvordan men renser en udstødning til solex model 3800.
Jeg har 4 styk ældre franske udstødninger der er tilstoppet. Disse vil jeg gerne renovere og genbruge.
Jeg har prøvet at opvarme disse med gasbrænder. Jeg kan ikke få sod og kulstof ud.
Hvad kan jeg gøre?
Tak for et godt forum
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Are there some one who have a good knowledge of how to clean exhaust Exhaust Silencer (model 3800/5000.
I have 4 earlier French Exhaust Silencer They are all clogged. I want to renovate them and reuse them. I have tried to heat one of them with a gas burner. It is not possible to get soot and carbon out this way.
What can I do?

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Solexmodel1700year1959n
No cooling problem, endelig forår

Thanks for a good forum
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  BrianSolex fre mar 26, 2010 6:37 am

The "can" part of the exhaust assembly must be cut open, and the clogged steel wool piece must be removed. The "can" should be cleaned out, then resealed. Here is some info, and some ideas about how to do it.:
Auspuffsanierung

The "pipe" part of the exhaust should be cleaned out by using an electric drill and running either a frayed cable and/or a small chain back-and-forth through the pipe. Do this while you have the "can" cut open. This is the basic idea of what I am saying:
decaliminage

More photos and info to help:
l'echappement
BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 529
Age : 60
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty re: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Steen lör mar 27, 2010 1:24 am

Brian
Fantastisk information. 1000 TAK. Jeg kan desværre ikke læse den franske beskrivelse men kun se den skitse der på siden. Jeg vil prøve at rense med en wire på en bore maskine.
Jeg har allerede været ude og låne en rund sav til at skære hul i potten.
Jeg planlægger at lukke hullet med en større plade ved at svejse med messing efter rensning. Jeg har ilt og gas for at lodde med messing.
Jeg vil tage lidt foto af processen og lægge disse på siten efter påske.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brian
Great information. 1000 THANKS. Unfortunately I can not read the French description only see the sketch on the page. I'll try to clean with a wire on a drilling machine.
I've already been out and borrow a circular saw to cut a hole in the pot. I plan to close the hole with a larger plate by welding with brass after cleaning. I have oxygen and gas to solder with brass.
I will take some photos of the process and put them on the site after Easter.
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  BrianSolex lör mar 27, 2010 3:07 am

You're quite welcome.

An Internet translator webpage can be used to translate from one language to another, like this webpage:

http://free-translation.imtranslator.net/Danish-language
BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 529
Age : 60
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Re: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Steen mån mar 29, 2010 1:12 am

Hej
Jeg kan desværre kun automatisk oversætte fra andre sprog hvis jeg kan lave copy and paste fra et tekst baseret dokument eller fra en *.PDF file.
Eller jeg kan naturligvis skrive teksten igen hvis jeg har den fra en grafisk file. Dette er et lidt større arbejde.
Jeg tænker her på at jeg ikke automatisk kan oversætte den franske grafik fil du sendte. Den med kæden trukket igennem udstødningen. Men jeg forstår meningen ud fra tegningen.
Jeg må til at lære noget fransk.... Det er jeg nok blevet for gammel til at gå igang med dette. Crying or Very sad
Men tak for dit svar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hi Brian
Unfortunately I can only automatically translate from other languages if I can do copy and paste from a text based document or from a *. PDF file.
Or I can obviously write the text again, if I have it from a graphic file. This is a little more work. I am thinking that I can not automatically translate the French graphic file you sent. On the chain pulled through the exhaust. But I understand the meaning from the drawing. I have to learn French .... I am probably too old to get started with this. Crying or Very sad
But again thanks for your reply
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  BrianSolex tis mar 30, 2010 1:50 am

Never too old!
BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 529
Age : 60
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Roland O tis mar 30, 2010 2:28 am

Steen skrev:Hej
Jeg kan desværre kun automatisk oversætte fra andre sprog hvis jeg kan lave copy and paste fra et tekst baseret dokument eller fra en *.PDF file.

Steen.
Den sidan med bilden: http://documatheque.galet.free.fr/displayimage.php?pid=525&fullsize=1
kan Du inte markera text och översätta.
Det är en bild (!)

Desutom är det en gammal beskrivning från 50-talet.
Roland O
Roland O

Antal inlägg : 187
Ort/Town : Helsingborg
Registration date : 09-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Admin tis mar 30, 2010 9:11 am

You can use the OCR recognition ability of the Acrobat professional if you have.
It works very well and i turned many scans into text and picture pdfs for this site.
Right now i do not have a license for that but i´ll try to do it on a friend´s comp.
The french scans were very clear, good for the OCR recognition to work.
Admin
Admin
Bruno/admin.
Bruno/admin.

Antal inlägg : 1065
Age : 60
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-03

http://www.smoothmachines.se

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Mkg tis mar 30, 2010 10:12 am

Admin hann före, men nåt i den här stilen (men jag har inte kollat att allt blev rätt läst). Google

Depositionen af kulstof, der i motorer før Nej 325.206, er lokaliseret på: stempel, topstykke, manifold og udstødningssystem, motor dækker 330 til udstødningsrøret og kan, efter en række km, næsten tota1 blokere røret.
L For at lette afkalkning af røret, lyddæmperen ZM 10.303, er fastgjort til lyddæmperen kroppen, vi couraging et redskab, der består af 3 strenge af forskellig størrelse og tilsluttet ende til ende. På den frie ende af snoren er det fineste sæt en bremse kabel, som giver en perfekt guide for alle i røret.
For afkalkning et rør (en operation, som kan ske enten på de etablerede eller på VéloSoleX efter fjerne låget af stilhed) indfører bremsekablet gennem nederste åbning af røret. For helt at overvinde bremsekablet på den anden side. Så ved at udskrive en frem og tilbage i kæden, der passerer alle tre sektioner i røret (afsnittet 1:e i sidste ende større). Kvaliteten af de største kæde er beregnet til at give en grundig rengøring af røret.
Bemærk .-
Denne streng skal anvendes til afkalkning af udstødningsrøret. Brug ikke slangen eller lommelygten cylinder udstødning.
Hvis udstødningsrøret er helt blokeret vil det være nødvendigt at bruge en lommelygte ..

Mkg

Antal inlägg : 137
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Re: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Steen tis mar 30, 2010 1:24 pm

Hej MKG
1000 tak for oversættelsen. Det giver mening for mig.
Jeg har ingen erfaring med automatisk oversættelse med OCR eller lign.
Dette er et jette bra forum! På dansk: meget godt forum. Very Happy
Steen
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty re: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Steen ons apr 14, 2010 1:08 am

Jeg har gjort en lille artikel om mine egne erfaringer med renovering af udstødning til Solex.
Du finder link til artiklen under: Renovering/reparationsblogg, när du gör i ordning en nedgången Solex, blogg des restaurations, your Solex overhaul-story

Jeg arbejdede i påsken med disse 8 udstødninger, nu kan I se resultatet. Jeg har testet 3 af disse 8 udstødninger. De fungerer fint.
Lidt sjovt er at de har en lidt anden lys/sound en dem der ikke er renoveret.


Senast ändrad av Steen den ons apr 14, 2010 1:17 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : rettet mindre bugs)
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Svar: att sota ljuddämparen!

Inlägg  Stiftet fre maj 06, 2011 11:00 am

Att sota ljuddämparen är i stort sett omöjligt, enda alternativet är att köpa en ny!
Jag brukar borra ett 8mm hål under ljuddämparen, ut brukar det komma ½dl sörja som ligger och hindrar avgaserna att gå vidare.
Detta borrade hål påverkar nästan inte ljudet alls men förhindrar all framtida sörja att täppa igen utblåset.
De flesta avlagringarna sitter där det är varmast alltså i kröken, här kan man ta en splittad wire gärna lite krokig, monterad på borrmaskinen, för in den i kröken och vispa runt.
Du kan även värma kröken med gasolbrännare eller som jag använder..ogräsbrännare, då stelnar soten och lossnar lättare!
Stiftet
Stiftet

Antal inlägg : 19
Age : 65
Ort/Town : Staffanstorp
Registration date : 11-05-05

http://www.nogg.se/sann_mopedist       www.nogg.se/begstimx

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer Empty Sv: Rensning af udstødning / cleaning Exhaust Silencer

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet