Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hade en skruv lös!

2 posters

Gå ner

Hade en skruv lös! Empty Hade en skruv lös!

Inlägg  Mkg tor maj 06, 2010 7:16 pm

Kris och katastrof

Tydligen satt skruven som håller luftrenarhuset löst. På hemväg på Kungsgatan i Stockholm började hela luftrenarhuset att hoppa. Jag kikade ner för att det lät som nåt var löst... och det var det. Skruven som håller allt var borta.Sad Tydligen kunde jag ta mig hem. Nä M5 är för liten. Nån som vet vad det är för skruv? Nu försöker jag med M5 + mutter som jag tejpat fast .... Evil or Very Mad Kunde inte få skruven att dra. Skall på MG-träff i kväll och jag som tänkte ta Solexen. Har för mig att det skall vara en packning på det grova röret .. å den verkar också ha åkt all värdens väg. Nån som vet dim eller måste jag mäta?

Saknar alltså skruven och packningen. Nån som kan hjälpa till med tipps eller nån som har nåt liggande hemma?

Mkg

Antal inlägg : 137
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Hade en skruv lös! Empty Sv: Hade en skruv lös!

Inlägg  Admin tor maj 06, 2010 10:14 pm

Skruven uppe på luftrenarkåpan menar du?
En vanlig sexkant M6X10, upp till X20 går bra, så en bricka under, inga special där.
Vill man så kan man gängtejpa för att få lite skaksäkert,eller använda mkt svag skruvlåsning.
En fiberbricka kan också öka skaktåligheten.
Nordlockbrickor äger i sådana fall, farbror Siefvert har.

Det ska vara en packning av plant gummi, ett till ett par mm tjockt kanske?
Typ duschslangens gummipackning, ingen ser dig Razz
Du har säkert bensinbeständig slang som du kan ta ett plant snitt av.
Kommer inte ihåg om det duger med en oring... hrrmmm
Admin
Admin
Bruno/admin.
Bruno/admin.

Antal inlägg : 1065
Registration date : 09-03-03

http://www.smoothmachines.se

Inlägg  Mkg sön maj 09, 2010 5:47 pm

Tack för hjälpen... Ny skruv, taggbricka och packning. Hade en mindre skruv med mutter som jag tejpast fast som mothåll som temorär nösning. Inte så smart ... gick bara runt när jag skulle ta bort den Embarassed.. men dremmel fixar allt. Kollade luftfiltret samtidigt, men mer om det i annan tråd. Nu går den (hmm nåja) ... igen. Laughing

Mkg

Antal inlägg : 137
Registration date : 09-03-24

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet