Hade en skruv lös!
2 posters
Hade en skruv lös!
Kris och katastrof
Tydligen satt skruven som håller luftrenarhuset löst. På hemväg på Kungsgatan i Stockholm började hela luftrenarhuset att hoppa. Jag kikade ner för att det lät som nåt var löst... och det var det. Skruven som håller allt var borta. Tydligen kunde jag ta mig hem. Nä M5 är för liten. Nån som vet vad det är för skruv? Nu försöker jag med M5 + mutter som jag tejpat fast .... Kunde inte få skruven att dra. Skall på MG-träff i kväll och jag som tänkte ta Solexen. Har för mig att det skall vara en packning på det grova röret .. å den verkar också ha åkt all värdens väg. Nån som vet dim eller måste jag mäta?
Saknar alltså skruven och packningen. Nån som kan hjälpa till med tipps eller nån som har nåt liggande hemma?
Tydligen satt skruven som håller luftrenarhuset löst. På hemväg på Kungsgatan i Stockholm började hela luftrenarhuset att hoppa. Jag kikade ner för att det lät som nåt var löst... och det var det. Skruven som håller allt var borta. Tydligen kunde jag ta mig hem. Nä M5 är för liten. Nån som vet vad det är för skruv? Nu försöker jag med M5 + mutter som jag tejpat fast .... Kunde inte få skruven att dra. Skall på MG-träff i kväll och jag som tänkte ta Solexen. Har för mig att det skall vara en packning på det grova röret .. å den verkar också ha åkt all värdens väg. Nån som vet dim eller måste jag mäta?
Saknar alltså skruven och packningen. Nån som kan hjälpa till med tipps eller nån som har nåt liggande hemma?
Mkg- Antal inlägg : 137
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-24
Sv: Hade en skruv lös!
Skruven uppe på luftrenarkåpan menar du?
En vanlig sexkant M6X10, upp till X20 går bra, så en bricka under, inga special där.
Vill man så kan man gängtejpa för att få lite skaksäkert,eller använda mkt svag skruvlåsning.
En fiberbricka kan också öka skaktåligheten.
Nordlockbrickor äger i sådana fall, farbror Siefvert har.
Det ska vara en packning av plant gummi, ett till ett par mm tjockt kanske?
Typ duschslangens gummipackning, ingen ser dig
Du har säkert bensinbeständig slang som du kan ta ett plant snitt av.
Kommer inte ihåg om det duger med en oring... hrrmmm
En vanlig sexkant M6X10, upp till X20 går bra, så en bricka under, inga special där.
Vill man så kan man gängtejpa för att få lite skaksäkert,eller använda mkt svag skruvlåsning.
En fiberbricka kan också öka skaktåligheten.
Nordlockbrickor äger i sådana fall, farbror Siefvert har.
Det ska vara en packning av plant gummi, ett till ett par mm tjockt kanske?
Typ duschslangens gummipackning, ingen ser dig
Du har säkert bensinbeständig slang som du kan ta ett plant snitt av.
Kommer inte ihåg om det duger med en oring... hrrmmm
Sv: Hade en skruv lös!
Tack för hjälpen... Ny skruv, taggbricka och packning. Hade en mindre skruv med mutter som jag tejpast fast som mothåll som temorär nösning. Inte så smart ... gick bara runt när jag skulle ta bort den .. men dremmel fixar allt. Kollade luftfiltret samtidigt, men mer om det i annan tråd. Nu går den (hmm nåja) ... igen.
Mkg- Antal inlägg : 137
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-24
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet