Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Äldre bygelbroms modell, hur får man av dem/instalerar man dem?

2 posters

Gå ner

Äldre bygelbroms modell, hur får man av dem/instalerar man dem? Empty Äldre bygelbroms modell, hur får man av dem/instalerar man dem?

Inlägg  Cebe tis maj 11, 2010 12:17 am

Tja, har ÄNTLIGEN hittat min nerplockna fint patinerade gammle solex. Problemet är att plastfarsan min när han montera ner de tog av alla bromsar samt virar. Så nu när jag nästan e klar måste jag veta hur jag får dit allt igen.

Ock så undrar jag om hur högt upp motorn ska va? när jag har fällt upp han ligger han fortfarande emot hjulet.

Tack på förhand Very Happy

Cebe

Antal inlägg : 53
Age : 30
Ort/Town : Helsingborg
Registration date : 09-04-25

Till överst på sidan Gå ner

Äldre bygelbroms modell, hur får man av dem/instalerar man dem? Empty Sv: Äldre bygelbroms modell, hur får man av dem/instalerar man dem?

Inlägg  Admin tis mar 08, 2011 12:08 pm

En klassiker för motorer som ändå ligger an är att muttrarna som håller fast motorn på axeln den svänger runt är utbytta mot vanliga muttrar, det fungerar inte eftersom det ska vara en mutter med krage som äntrar fästplåtarna.
Det kan också vara så att de är lösa och hoppat ur sitt riktiga läge.
Känner du på motorn gungar den säkert och sitter inte riktigt fast.
Till broms och vajrar får du bästa vägledning i sprängskisserna i dokumentationsavdelningen, det är annars knepigt att avgöra.
Admin
Admin
Bruno/admin.
Bruno/admin.

Antal inlägg : 1065
Age : 60
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-03

http://www.smoothmachines.se

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet