Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Problem med luften

3 posters

Gå ner

Problem med luften Empty Problem med luften

Inlägg  Samuel ons mar 18, 2009 9:02 pm

Hej!
Jag har haft problem med att lite av luften verkar åga ur slangarna. Jag tror inte att den har punka, men det kan inte vara helt pumpad. Som svar fick jag av admin:
Slangarna kan vara gamla och otäta, har du bilventil på de kan du försöka skruva ut insatserna och byta mot sådana du vet är ok.
Jag har bilventiler tror jag. De är lite tjockare, och för att tömma slangarna trycker man på en grej i ventilen. Kan man byta ventil utan större svårigheter? Är det då inte lättare att köpa nya slangar?
Är det dåligt att däcken har lite sprickor i sidorna, eller gör det inget? Neutral
Samuel
Samuel
Förste Informatör
Förste Informatör

Antal inlägg : 58
Age : 30
Ort/Town : Uppsala
Registration date : 09-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Problem med luften Empty Sv: Problem med luften

Inlägg  Admin tor mar 19, 2009 10:38 pm

Det brukar vara så att ventil hatten har ett verktyg för att ta ut ventilen, man skruvar av, vänder den och stoppar in den, skruvar sedan ut själva ventilen, du ska inte ha luft i däcken för då flyger den ur.
Byta ventilen är super lätt, bara stoppa dit nytt och skruva åt, inte för hårt.
Är det pyspunka efter det är det nog bäst att byta slangen, den kan vara porös och är då hopplös att laga.
Är hojen körduglig kan man testa Biltemas billiga punkasprej och köra sedan, men man bör byta till nya ventiler efteråt, gör det alltså med de gamla ventilerna i.
Deras slangar är däremot värdelösa...
Däcken kan ha lite sprickor utan att det gör så mkt, är det original Michelindäck är de otroligt seglivade, de nya Hutchinsondäcken är inte alls lika bra, mkt för att den gamla gummiblandningen inte är tillåten längre.
Hutchinson är väl det bästa man får tag på nuförtiden.
Vill du ha nya däck och släng kan du skriva upp dig på vårt samköp i köp och sälj, men jag kan inte beställa förrän vi fått ihop tillräckligt många, då ska man passa på att även köpa smådelar, frakten förändras inte så mkt då.
Admin
Admin
Bruno/admin.
Bruno/admin.

Antal inlägg : 1065
Age : 61
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-03-03

http://www.smoothmachines.se

Till överst på sidan Gå ner

Problem med luften Empty Sv: Problem med luften

Inlägg  Cebe fre jun 19, 2009 1:54 am

Heh, jag har michelin däcken, original från cirka 63. hela o inga problem alls, synd att däcken inte görs så längre Sad

Cebe

Antal inlägg : 53
Age : 30
Ort/Town : Helsingborg
Registration date : 09-04-25

Till överst på sidan Gå ner

Problem med luften Empty Sv: Problem med luften

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet