Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Renonveringshjälp

3 posters

Gå ner

Renonveringshjälp Empty Renonveringshjälp

Inlägg  Husfarfar mån apr 16, 2012 10:57 pm

Hej har en knallert solex 3800 som jag fått tagit över av min far. problemet är att den inte går så bra. vill gärna ha hjälp vilka saker man ska byta, filter osv? Är det någon har en bild eller karta på en knallert motor så jag kan se hur alla delar sitter?

Husfarfar

Antal inlägg : 1
Ort/Town : Örebro
Registration date : 12-04-16

Till överst på sidan Gå ner

Renonveringshjälp Empty Re.: Renonveringshjälp

Inlägg  Steen tis apr 17, 2012 6:30 pm

Hej Husfarfar
Du finder mange gode sager på Dokumentation och länkar
Steen
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Renonveringshjälp Empty Sv: Renonveringshjälp

Inlägg  BP tis apr 17, 2012 10:28 pm

Hej , har bara ägt min i en vecka men från att ha stått länge och ej fungerade så går den nu, här är lite tips.

Ta bort tanken och töm ur den gamla bensinen, spraya in avfettning , skaka lite samt spola ur tanken,det sitter ett filter i botten i tanken, låt den torka över natten.
Om ovanstående verkar omständigt så byt åtminstone bränsle i tanken till nytt och lys in och kolla att filtret ser bra ut.

Ta bort kåpan på toppen , där under finns ett luftfilter som du tar bort och tvättar rent och låter torka.

Under aluminiumhuset med luftfiltret så sitter ett bränslefilter i plast som du drar rakt upp och blåser rent.

På förgasarens sida vid vajerfästet så sitter munstycket, en mässingsnippel med en kula inpressad, skruva ut den och blås rent det lillalilla hålet i änden.

Ta bort och rengör tändstiftet.

Det var så jag gjorde för att få min att gå.

Är nybörjare på Solex ,återkom gärna med hur det gick.
MVH.BP.





BP

Antal inlägg : 8
Ort/Town : KUMLA
Registration date : 12-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Renonveringshjälp Empty Sv: Renonveringshjälp

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet