Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

2 posters

Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  Dennis K tor sep 01, 2022 8:01 pm

Hej. Jag var på auktion och hittade en solex 3800. Jag är lite av en nybörjare på såna här hojar, men jag har ett problem.
När man ska dra i den där spaken som gör att motorn lyfter på sig så att man kan cykla, så ligger fortfarande drivrullen eller vad man kallar den på hjulet. Som sagt vet jag inte mycket om dessa cyklar och skulle uppskatta lite hjälp.
Om man drar upp motorn själv så finns det lite utrymme mellan däcket o rullen. Finns det något lösning till detta, eller måste man köpa något?

Dennis K

Antal inlägg : 4
Ort/Town : Vetlanda
Registration date : 22-09-01

Till överst på sidan Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Sv: Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  BrianSolex fre sep 02, 2022 12:05 am

Det är ett vanligt problem. Det finns många möjliga orsaker ... felaktig monteringshårdvara ... Lös montering av hårdvara .... Böjd eller sliten motorlyftvev ... Sliten lyftstång på motorn .... Lätt böjda hjulgafflar. Det är möjligt att ersätta lyftvevet och baren med nya delar ... också gafflarna.

Sök också på forumet här eftersom jag är säker på att denna fråga har ställts tidigare.

BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 536
Age : 61
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Sv: Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  Dennis K fre sep 02, 2022 5:41 pm

Okej då vet jag, tack så mycket Smile

Dennis K

Antal inlägg : 4
Ort/Town : Vetlanda
Registration date : 22-09-01

Till överst på sidan Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Sv: Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  BrianSolex fre sep 02, 2022 10:00 pm

Kanske har vissa andra gruppmedlemmar också några förslag.

Håll oss uppdaterade ... låt oss veta vad du hittar.
BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 536
Age : 61
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Sv: Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  Dennis K tor sep 22, 2022 5:34 pm

Tjena tjena!
Jag har haft fullt upp med massa olika saker och inte hunnit hålla på med moppen men nu har jag haft lite tid och har lyckats fixa den iallafall. Jag tittade lite på dem andra som hade samma problem och svetsade lite på den där spärrarmen och det verkar funka. Det borde nog hålla en tag. Smile

Dennis K

Antal inlägg : 4
Ort/Town : Vetlanda
Registration date : 22-09-01

Till överst på sidan Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Sv: Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  BrianSolex tor sep 22, 2022 6:33 pm

Bra jobbat! Tack för uppdateringen!
BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 536
Age : 61
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet. Empty Sv: Motorn vill ej lyftas upp helt från hjulet.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet