Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust

3 posters

Gå ner

Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust Empty Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust

Inlägg  Steen ons apr 14, 2010 12:58 am

Hej til alle
Jeg har gjort en lille artikel om Rensning og Renovering af udstødning til Velo Solex motor / Cleaning and repair of exhaust systems for Velo Solex engine. Min titel som Danish reporter emeritus forpligter Very Happy
Der er en del foto materiale i denne artikel så jeg har valgt at lægge den på Picasa. Om du har lyst, kan du se på:

http://picasaweb.google.com/solexcopenhagen/ArtikelOmkringRensningAfVeloSolexUdstDningArticleAboutCleaningVeloSolexExhaust?feat=directlink

Jeg håber at dette vil fungere på jeres PC. Hvis ikke så lad mig høre.

[url=Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust SolexexhaustsystemcleanCleaning Exhaust system.

Om i har en anden recept eller andre erfaringer med cleaning af Solex Exhaust system, vil det være fint at høre.
Denne metode med afbrænding er ikke den mest miljø rigtigt. Men der er ikke så mange Solex udstødninger i verden så det går nok?
Jeg har hørt en recept med Natriumhudroxid som skulle opløse fedt og kulstof? Jeg kende ikke de nærmere detaljer.

Jeg håber at der er nogle af jer der kan anvende denne artiker eller dele deraf.

Alt godt til Solex folket
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust Empty Sv: Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust

Inlägg  BrianSolex ons apr 14, 2010 1:11 am

Very nice work!
BrianSolex
BrianSolex
Solex gourou de luxe
Solex gourou de luxe

Antal inlägg : 529
Age : 60
Ort/Town : New York
Registration date : 09-04-28

http://velosolex4600.over-blog.com

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust Empty Sv: Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust

Inlägg  Mats ons apr 14, 2010 11:14 am

Trevlig artikel.

Det var det smutsigaste avgassystem jag någonsin sett. Här i Sverige brukar vi tanka våra mopeder med bensin och tvåtaktolja. Vad använder ni i Danmark, Gammeldansk och Remoulade?
Mats
Mats

Antal inlägg : 58
Ort/Town : Töreboda
Registration date : 09-06-22

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust Empty Sv: Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust

Inlägg  Steen ons apr 14, 2010 12:24 pm

Mats skrev:Trevlig artikel.

Det var det smutsigaste avgassystem jag någonsin sett. Här i Sverige brukar vi tanka våra mopeder med bensin och tvåtaktolja. Vad använder ni i Danmark, Gammeldansk och Remoulade?

Tak for dit inlæg
Gammeldansk og Remulade. Jeg er tit i Sverige på sommeren. Vi tager gammeldansk og remulade med fra Danmark. Jeg har aldrig prøvet at komme det i tanken på en Solex. Men måske det går fint at køre på dette Very Happy Gammel Dansk har høj alkohol procent Very Happy
En ting jeg ikke helt forstår er hvorfor kan man ikke købe remulade i sverige? Men det er en anden snak.

Nu lidt mere seriøst: 2 af de 8 udstødninger jeg har lavet var meget meget snavsede/smutsige. Indholdet var en blanding af olie og vand. Den ene kommer fra en Solex der havde stået ude, uden topstykke en hel vinter!
Steen
Steen
Danish reporter emeritus
Danish reporter emeritus

Antal inlägg : 139
Ort/Town : Copenhagen
Registration date : 10-03-15

Till överst på sidan Gå ner

Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust Empty Sv: Rensning af Solex udstødning / cleaning Velo Solex Exhaust

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet