Förgasare - Bränsle system
3 posters
Förgasare - Bränsle system
Fick tag på en gammal solex knallert motor som jag nu har monterat på en gammal militär cykel, har satt en provisoriskt tank ovanför motorn eftersom orginal tanken saknades. Vet inte alls hur bränsle ledningarna ska kopplas ska det gå en retur till tanken? eller måste tanken sitta i samma nivå som pumpen? för nu sitter tanken med gummi band runt styre.
Ska försöka få upp en bild på motorn, Tror det är en ganska så gammal modell.
Ska försöka få upp en bild på motorn, Tror det är en ganska så gammal modell.
Mrmaskoro- Antal inlägg : 2
Ort/Town : Almunge
Registration date : 11-08-07
Sv: Förgasare - Bränsle system
Kolla i dokumentationsavdelningen hur det ser ut.
Just nu har jag flera extra tankar med ledningar över om du har vägarna förbi.
Försök hitta vad det är för modell på motorn, koppling eller ej?
Just nu har jag flera extra tankar med ledningar över om du har vägarna förbi.
Försök hitta vad det är för modell på motorn, koppling eller ej?
Sv: Förgasare - Bränsle system
I hope I understand your question. The fuel must go in a circle...from the fuel tank to the lower port of the fuel pump, then from the upper port of the fuel pump to the carbuetor, then from the carburetor spout to the fuel tank. The fuel tank must have a breather hole in the cap. Mount the fuel tank in the same position as the original. I have seen a whiskey bottle used as a fuel tank.
Jag hoppas att jag förstår din fråga. Bränslet måste gå i en cirkel... från bränsletanken till den nedre porten på bränslepumpen och sedan från den övre hamnen i bränslepumpen till carbuetor och sedan från förgasaren pipen till bränsletanken. Bränsletanken måste ha en paus hål i locket. Montera bränsletanken i samma position som originalet. Jag har sett en whisky flaska används som en bränsletank.
Jag hoppas att jag förstår din fråga. Bränslet måste gå i en cirkel... från bränsletanken till den nedre porten på bränslepumpen och sedan från den övre hamnen i bränslepumpen till carbuetor och sedan från förgasaren pipen till bränsletanken. Bränsletanken måste ha en paus hål i locket. Montera bränsletanken i samma position som originalet. Jag har sett en whisky flaska används som en bränsletank.
Liknande ämnen
» Bränsle och oljeblandningar
» Bränslepump och förgasare
» Förgasare/gashandtag/frambroms
» NEED HELP :D
» Bränslepump och förgasare
» Förgasare/gashandtag/frambroms
» NEED HELP :D
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet