Service av motor.
2 posters
Service av motor.
Hej på er.
Har blivit ägare till en Solex 3800, efter lite service ( rengjort tank + bränslesystem samt fixat lite med stiftet+tändkabel så det blev gnista) fungerar den nu men jag undrar om det är något mer man skall serva eller tänka på att göra , det jag tänkte på var om det skall fyllas olja i något hål i motorn så lagren till rullen får smörjning ? Har ingen aning om hur detta funkar men jag tycker det är bättre att ställa frågan innan jag kör sönder något ?
Vet någon något mer om mina funderingar så vore jag tacksam för hjälp.
MVH. BP.
Har blivit ägare till en Solex 3800, efter lite service ( rengjort tank + bränslesystem samt fixat lite med stiftet+tändkabel så det blev gnista) fungerar den nu men jag undrar om det är något mer man skall serva eller tänka på att göra , det jag tänkte på var om det skall fyllas olja i något hål i motorn så lagren till rullen får smörjning ? Har ingen aning om hur detta funkar men jag tycker det är bättre att ställa frågan innan jag kör sönder något ?
Vet någon något mer om mina funderingar så vore jag tacksam för hjälp.
MVH. BP.
BP- Antal inlägg : 8
Ort/Town : KUMLA
Registration date : 12-04-14
Sv: Service av motor.
Nej, har du gjort rent och har luftfilter ska du inte behöva göra mer, charmen med solexen är dels enkelheten
Kör gärna helsyntet 2T olja, Biltemas duger fint, 2,5% räcker då.
Kör du lite är alkylat 2T mkt ren och bra, jag märker att motorn går bättre på den, den blir inte lika fort gammal som vanlig 4% blandning heller.
Kör gärna helsyntet 2T olja, Biltemas duger fint, 2,5% räcker då.
Kör du lite är alkylat 2T mkt ren och bra, jag märker att motorn går bättre på den, den blir inte lika fort gammal som vanlig 4% blandning heller.
Sv: Service av motor.
Tack för tipsen, vad bra, då är det bara att tuta och köra och pyssla om den lite som vanligt.
MVH.BP.
MVH.BP.
BP- Antal inlägg : 8
Ort/Town : KUMLA
Registration date : 12-04-14
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet