Solexine
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad har hänt med min Solex?

2 posters

Gå ner

Vad har hänt med min Solex? Empty Vad har hänt med min Solex?

Inlägg  Moppetoken mån jun 29, 2009 11:15 pm

Tjonix!

Moppen är helt fuckad och jag vet inte vad det är. Ja gjorde mig nya packningar till veven och allt runt om (den gick bäst på choke så fick ta en justering)
Sen så startade jag den och den gick perfa utan choke. Jag var överlycklig Very Happy Sen parkerade jag mopeden och kutade upp i hset för att hämta mina träningskläder för jag tänkte ta solexen till gymmet Smile Jag var överlycklig att jag fått den att funka perfekt så jag nästan lipade. Embarassed

Men sen när jag kom ner och skulle cykla iväg så startade den men efter ca 20-30 meter så hörde man att varvtalen gick ner mer och mer för att tillslut stendö Neutral Jahapp där var den dagen pissad... Roligt

Nästa dag så rengjorde jag förgasaren i molekyler med tryckluft. Blåste i alla bensinrör och det gick väll som de skulle. Dock så gick röret från pumpen til förgasaren ganska trögt men så skall det väll vara? Det finns också gnista på mopeden så tändningen skulle jag säga att jag vill utesluta. Men Om någon tror något så säg det för tusan gubbar!

Ialf så rinner det bensin i retur slangen. Och det är väll bra. Men vet inte hur mycket det skall rinna jag tycker att det är bra flöde. Bensinen rinner igenom munstycket och om jag skruvar av munstycket så rinner det bensin ur hålet.

MEn tändstiftet är helt snus tort. Crying or Very sad Om jag trampar som en jude så kan den ibland gå igång en liten stund och gå prima (ca 20 sec) sen hör man åter igen att motorljudet går ner sakta tills att den dör. Crying or Very sad Crying or Very sad

Snälla hjälp mig Smile Har inte den blekaste om vad det kan vara längre.

Jo jag vill också fråga vart man kan köpa BENSIN beständig plast för att göra ett membran till bensinpumpen Surprised

Ha det kanon hoppas nån kan hjälpa en stackars moppetok i nöd Smile

Moppetoken

Antal inlägg : 9
Ort/Town : Trollhättan
Registration date : 09-04-26

Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med min Solex? Empty Sv: Vad har hänt med min Solex?

Inlägg  Momo tis jun 30, 2009 12:03 pm

Hej!
funkar den med choken öppen eller halvöppen?
Har du bra kompression?
För membranet : ta bara en plastficka som använd för papper på kontor den är utmärkt.
Hälsning
Momo

Momo

Antal inlägg : 24
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-05-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med min Solex? Empty Sv: Vad har hänt med min Solex?

Inlägg  Moppetoken tis jun 30, 2009 11:06 pm

Momo skrev:Hej!
funkar den med choken öppen eller halvöppen?
Har du bra kompression?
För membranet : ta bara en plastficka som använd för papper på kontor den är utmärkt.
Hälsning
Momo

jena. Den har mycket bra komp och det händer inget när man chokar den. Inte heller när den väl är igång.
En plastficka skulle nog inte funka för den smälter av bensinen. Men jag har kanske fått tag i ett bensinbeständigt tunt ark plast som jag skall använda om det inte finns något bättre

Moppetoken

Antal inlägg : 9
Ort/Town : Trollhättan
Registration date : 09-04-26

Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med min Solex? Empty Sv: Vad har hänt med min Solex?

Inlägg  Momo ons jul 01, 2009 9:35 am

Jag har använt plastfickan i 2 år! Jag testade materialet först genom att lägga det i bensin och olja i en vecka, sedan kokade den för att se om det tål lite värme.
Kolla gapet hos tändstiftet för säkerhetsskull, kolven kan ha slagit till den om du skruvade in den för hårt.
Du bytte vevpackningen, kolla att skruvarna är väl åtdragna men var försiktig för de går lätt sönder.
Kolla att förgasaren ligger på rätt höjd och att alla ut- och ingångar är täta.

Momo

Antal inlägg : 24
Ort/Town : Stockholm
Registration date : 09-05-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med min Solex? Empty Sv: Vad har hänt med min Solex?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet